2011年10月6日 星期四

I Will Not Bow (永不屈服)




Breaking Benjamin
- Dear Agony
- I Will Not Bow


Fall
墮落吧

Now the dark begins to rise
黑暗猶如日升開始籠罩
Save your breath, it's far from over
省省吧,事情尚未終結
Leave the lost and dead behind
失去的,我們拋諸腦後
Now's your chance to run for cover
現在,找個地方躲起來
I don't wanna change the world
改變世界不會是我的使命
I just wanna leave it colder
最好讓這個世界繼續塵封
Light the fuse and burn it up
奮起對抗,然後趁勝追擊
Take the path that leads to nowhere
即使路途遙遠,也要勇敢出發

All is lost again
難免再次迷失
But I'm not giving in
但我絕對不會讓步

I will not bow
我不會屈服
I will not break
我不會停止
I will shut the world away
我也不會融入這世界
I will not fall
我不會沉淪
I will not fade
我不會消逝
I will take your breath away
我會讓你跟隨我的腳步

Fall
墮落吧

Watch the end through dying eyes
死寂的眼神內,我看見了結局
Now the dark is taking over
黑暗就要佔據
Show me where forever dies
告訴我永恆已死
Take the fall and run to Heaven
接受這一切,抵達天堂前,必須死命奔跑

All is lost again
難免再次迷失
But I'm not giving in
但我絕對不會讓步

I will not bow
我不會屈服
I will not break
我不會停止
I will shut the world away
我也不會融入這世界
I will not fall
我不會沉淪
I will not fade
我不會消逝
I will take your breath away
我會讓你跟隨我的腳步

And I'll survive, paranoid
我會存活下來,情緒幾近偏執
I have lost the will to change
就連絲毫改變,完全沒了意願
And I'm not proud, cold-blooded fake
我不需要驕傲,事實過於冷血
I will shut the world away
我也不會融入這世界

Open your eyes!
給我看個仔細

I will not bow
我不會屈服
I will not break
我不會停止
I will shut the world away
我也不會融入這世界
I will not fall
我不會沉淪
I will not fade
我不會消逝
I will take your breath away
我會讓你跟隨我的腳步

And I'll survive, paranoid
我會存活下來,情緒幾近偏執
I have lost the will to change
就連絲毫改變,完全沒了意願
And I'm not proud, cold-blooded fake
我不需要驕傲,事實過於冷血
I will shut the world away
我也不會融入這世界

Fall!
墮落吧


1 則留言:

尷尬仁 提到...

哈囉~你翻譯得超讚的!! 我本身也有在翻譯 剛好也有翻這首歌 希望不吝指教~~
https://godxtaiwan.blogspot.com/2015/07/breaking-benjamin-i-will-not-bow.html